YENİ DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME / An Evaluation of New Religious Culture and Moral Knowledge Curriculums

Mehmet Yaşar

Öz


Millî Eğitim Bakanlığınca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni öğretim programı çalışması yürütülmüş ve ders programları yenilenmiştir. Bu süreçte Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) programları da yenilenmiştir. Bu çalışma, 2024 yılında yayınlanıp kademeli olarak yürürlüğe giren DKAB dersi öğretim programlarını yapılış, şekil ve içerik yönünden eski programlarla karşılaştırıp değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Sadeleştirme, değer ve beceri odaklı olma iddiası ile yenilenen programlara bu hususların ne kadar ve nasıl yansıtıldığı gözlemlenmeye çalışılmıştır. Görülen eksiklikler tespit edilerek program geliştirme süreçlerine katkı sağlanmaya çalışılmıştır. Program, olumlu yönde bazı değişimleri içermektedir. Ancak bir deneme süreci geçirmeden uygulamaya alınması, yeterince çalışılmış izlenimi vermemesi, sadeleştirme iddiasından uzak olması, tanıtımının yeterince yapılmamış olması gibi bazı noktalardan eleştirilmektedir. Temennimiz eleştirilerin giderilerek daha iyi programların geliştirilmesidir. 

*****

The Ministry of National Education carried out the “Turkey Century Education Model” new curriculum study for compulsory courses at all levels of education and renewed the curricula. Religious Culture and Moral Knowledge (RCMK) programs were also renewed during this process. This study aims to compare and evaluate the curricula of the Religious Culture and Moral Knowledge (RCMK) course, which was published in 2024 and gradually entered into force, with the old programs in terms of structure, form and content. It was tried to observe how much and how these issues were reflected in the renewed programs with the claim of simplification, value and skill-oriented. It was tried to contribute to the program development processes by identifying the deficiencies. The program includes some positive changes. However, it has been criticized on some points such as being put into practice without a trial period, not giving the impression that it has been sufficiently studied, being far from the claim of simplification, and not being sufficiently promoted. We hope the criticisms will be overcome and better programs will be developed.


Anahtar Kelimeler


Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, din eğitimi, din öğretimi, program, müfredat / Religious Culture and Moral Knowledge, religious education, religious teaching, program, curriculum.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________<br

ISSN: 2618-6179 (Online)

© Entelekya Mantık-Metafizik Okulu