Yeni Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programları Üzerine Bir Değerlendirme
Anahtar Kelimeler:
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, din eğitimi, din öğretimi, program, müfredat.Öz
Millî Eğitim Bakanlığınca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" yeni öğretim programı çalışması yürütülmüş ve ders programları yenilenmiştir. Bu süreçte Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) programları da yenilenmiştir. Bu çalışma, 2024 yılında yayınlanıp kademeli olarak yürürlüğe giren DKAB dersi öğretim programlarını yapılış, şekil ve içerik yönünden eski programlarla karşılaştırıp değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Sadeleştirme, değer ve beceri odaklı olma iddiası ile yenilenen programlara bu hususların ne kadar ve nasıl yansıtıldığı gözlemlenmeye çalışılmıştır. Görülen eksiklikler tespit edilerek program geliştirme süreçlerine katkı sağlanmaya çalışılmıştır. Program, olumlu yönde bazı değişimleri içermektedir. Ancak bir deneme süreci geçirmeden uygulamaya alınması, yeterince çalışılmış izlenimi vermemesi, sadeleştirme iddiasından uzak olması, tanıtımının yeterince yapılmamış olması gibi bazı noktalardan eleştirilmektedir. Temennimiz eleştirilerin giderilerek daha iyi programların geliştirilmesidir.
İndir
Yayınlanmış
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2024 Mehmet Yaşar (Yazar)
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License ile lisanslanmıtır.